2011年12月19日 星期一

如何選購電暖器 (heater)

我這的暖氣是用瓦斯的,想省點瓦斯費,因為平常都在房間內,很少去客廳,沒必要整屋子開足暖氣,但很怕傳統電暖器風扇的運轉聲音,又怕睡覺看到橘色亮光的那種電暖器。於是小粉絲跑去問購物貓的意見。

以下是購物貓大大給小粉絲選購電暖器的建議~~

I saw a sign in Menards breaking down the heater types into 7 or 8 categories.  I could only remember some of them:

  • Convection Heater
  • Ceramic Heater
  • Baseboard Heater
  • Infrared Heater
  • Oil-Filled Radiator Heater (這個很安靜又暖,但是請小心暖爐周圍不要有易燃物,我常常會偷懶想把衣服放在電暖器上面,真是要小心!)

See this link  http://www.todaysconcept.com/heater-info.html

Most of what I saw at Menards are priced under $50.  I have a oil-filled radiator heater and a ceramic heater.

呵呵,我的房間堆滿了Black Friday 的戰利品及箱子和塑膠袋,於是購物貓大大看不下去了,說了些警告我的話如下~~


I am more worried that with all the things laying around in your bedroom, when some of them falls in or around the heater they could catch fire.  You should clean out your room before considering putting up a heater.

意思就是我要先整理好房間才開始用電暖器就是了。 購物貓怕我引起火災,他想的好多啊!

沒有留言: